Kurv

Generelle vilkår

Generelt

Hjemmesiden www.homeroom.dk stilles til rådighed af Ellos Denmark A/S (”Ellos”). Med udtrykkene ”vi”, ”vore”, ”vores” og ”os” nedenfor menes Homeroom

Du skal være 18 år for at kunne registrere en brugerkonto hos os eller for at købe varer via vores hjemmeside. Hvis du er under 18 år, skal du have din værges tilladelse. Vi henviser til Forældreansvarsloven. Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, registrering af en brugerkonto hos os, brug af vores tjenester på vores hjemmeside og/eller brug af vores mobilapps, accepterer du vores til enhver tid gældende Generelle vilkår og bekræfter herved, at de oplysninger du giver om dig selv, er korrekte.

Vi har ret til ensidigt at ændre disse Generelle vilkår, og eventuelle ændringer som vi foretager, træder i kraft tidligst 30 dage efter de ændrede vilkår er blevet gjort tilgængelige på vores webside.

Virksomhedsoplysninger

Telefon: 70 602 060
Åbningstider: Mandag til fredag: 7:30 - 18:00, Lørdag, søndag og helligdage: 9:00 - 17:00
Postadresse (ikke til returvarer): Ellos Denmark A/S, 6400 Sønderborg
Besøgsadresse: Ödegärdsgatan 6, Viared
CVR/SE-nr: 24927814
E-mailadresse: customerservice@homeroom.dk

Priser & gebyrer

Vores priser og gebyrer kan ændre sig på grund af omstændigheder, som vi ikke har indflydelse på, såsom væsentligt ændrede råvarepriser, valutasvingninger eller ændret moms. Alle priser er inkl. 25 % moms. Hvis momsen ændres, forbeholder vi os ret til at ændre vores priser og gebyrer med det tilsvarende beløb. Da forskellige skærme og individuelle skærmindstillinger påvirker farvegengivelse, kan vi ikke garantere, at farvenuancerne på varerne stemmer overens med de billeder du ser, når du som forbruger besøger vores webside. Vi tager forbehold for eventuelle tryk- og skrivefejl.

Fragtpriser

Vi tilbyder altid hjemmelevering, som er baseret på hver enkelt vares vægt. Prisen dækker plukning, pakning til forsendelse, fragthandlinger og kvittering.

Vores aktuelle gebyrer Postpakker, der vejer 0-20 kg, kan leveres til leveringsstedet for 39 DKK.
Hjemmepakke - Leveringsomkostninger pr. Pakke (se pakkeopdeling i kassen)
0-10 kg 99 DKK
10-35 kg 199 DKK

Hjemlevering for større / tungere varer til gadedør/kantsten - Leveringsomkostninger pr. Pakke (se pakkeopdeling i kassen)

10-19 kg 299 DKK
19-35 kg 349 DKK
35-50 kg 399 DKK
50-99 kg 449 DKK
Over 100 kg 499 DKK

Levering med inbæring af 2 personer +200 DKK ekstra
Du får varerne bragt til det sted, du ønsker i dit hjem

Returfragt normal postpakke under 20kg ved brug af returetiket 39 DKK
Returfragt for større eller tungere varer 195 DKK
Uafhentet pakke 49,90 DKK

Se yderligere oplysninger om tjenesterne under Leveringsmetoder.

Leveringsmetoder

En ordre kan opdeles i forskellige leveringer, fordi varerne kan blive plukket fra forskellige lagre. Vi leverer til den adresse, du har registreret på homeroom.dk. På nuværende tidspunkt tilbyder vi disse forskellige leveringsmetoder:

Postpakker til leveringsstedet
Hvis du vælger levering til leveringsstedet, afhenter du din pakke hos nærmeste postagent eller det leveringssted, du har valgt. Du får besked via SMS eller brev, når pakken ankommer. Nogle større/længere produkter (f.eks. Større tæpper) kan ikke leveres via leveringssteder. For disse produkter tilbyder vi levering hjem.

Hjemmepakke - postpakke med hjemmelevering
Med leveringsmetoden hjem får du din pakke leveret lige til din hoveddør på hverdage. Du får besked via sms eller telefon og kan vælge dag og tidspunkt for levering med et leveringstidsvindue på nogle timer. Det er vigtigt, at du angiver det korrekte telefonnummer, når du afgiver din ordre. I kassen vises leveringsmulighederne for den valgte adresse, og de bestilles inden bestillingen fuldføres.

Hjemlevering af større / tungere varer
Større og tungere varer leveres med transportør til gadedør/kantsten. Hvis du ønsker det, har du også mulighed for at bestille levering med inbæring mod et ekstra gebyr. Før levering bliver du kontaktet af transportøren. Levering finder sted om dagen og flere steder, selv om aftenen. I kassen vises leveringsmulighederne for den valgte adresse, og de bestilles inden bestillingen fuldføres. Hjemlevering kræver at du bor langs en kørbar vej.

Betalingsmåde

Sammen med Elpy tilbyder vi muligheden for at shoppe hos os med faktura og delbetaling. Elpy er et varemærke og en betalingsløsning fra Ellos AB i samarbejde med Resursbank med det formål at muliggøre nem betaling til alle virksomhederne i Ellos Group i én tjeneste. Betalinger via Elpy giver dig en større frihed til selv at bestemme, hvornår og hvordan du vil betale for de varer du køber, og du håndterer nemt dine betalinger på elpy.com.

Du har tre betalingsmåder at vælge imellem ved køb hos os. Se flere oplysninger nedenfor:

Betal senere – 14-dages faktura

Få dine varer hjem først. Betal senere. Med 14-dages faktura bliver det nemt at købe, og du betaler ingen faktureringsafgift. Efter dit køb får du flere valgmuligheder mht. betaling. Du kan f.eks. vælge at flytte betalingsdatoen frem eller at delbetale dit køb.

Hvis du vælger at betale dit køb med 14-dages faktura og gerne vil udskyde betalingen, kan du logge på elpy.com og vælge at flytte betalingsdatoen frem. Det gør du ved at klikke på "Betalingsalternativer" efter at du er logget ind på hjemmesiden. Du kan selv vælge om du, mod et gebyr, vil flytte forfaldsdatoen 10 eller 30 dage frem. Du har også mulighed for at flytte dit køb til en delbetalingskonto og betale et valgfrit beløb i den følgende måned.

Hvis du ikke betaler fakturaen til tiden, får du et rykkergebyr. Du kan se flere oplysninger om betalingsmåden 14-dages faktura under Vilkår for faktura.

Del betalingen op – Delbetalingskonto

Hvis du vælger betalingsmåden Delbetalingskonto, kan du dele betalingen i op til 36 måneder. Du kan vælge at betale et valgfrit beløb i den følgende måned, og du betaler dit køb i et tempo, der passer dig. Du kan samle alle dine Elpy-køb på samme konto. Debitorrenten er p.t. 29,91% og den nominelle rente p.a. er på 20,28%. Du betaler et administrationsgebyr på 29kr/måned. Du kan se flere oplysninger om betalingsmåden Delbetalingskonto under Vilkår for konto.

Kortbetaling

Du betaler med dit betalingskort direkte i kassen på www.homeroom.dk. Debitering finder sted direkte på købstidspunktet. Der opkrævet ikke kortgebyrer. Vi modtager Visa og Mastercard som er udstedt i de nordiske lande. Kortbetalinger håndteres af Ellos AB. Ved en eventuel returnering sker tilbagebetalingen til det betalingskort, du benyttede ved din betaling. Vi krypterer altid dit kortnummer, hvilket gør dit køb sikkert.

Kreditvurdering

Når du gennemfører din første betaling med Elpy, foretager vi en kreditvurdering for at vurdere din betalingsevne. Når kreditvurderingen er gennemført, modtager du en bekræftelse fra den virksomhed, vi samarbejder med. Ved ordrer der overstiger dit tidligere bevilgede maksimumbeløb kan du få bevilget en højere købsgrænse. Der foretages en almindelig kreditvurdering og der bliver genereret en ny bekræftelse.

Fortrydelsesret

Du har ret til f.eks. at åbne emballagen og prøve den vare, du har købt. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb, har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag du modtog varen. Hvis du vil returnere en vare, skal det ske i den originale emballage og med en udfyldt returseddel/label. Gå ind på homeroom.dk og log ind på Mine sider/Mine bestillinger, hvor du enten kan printe eller kontakte os for at få en returseddel/label tilsendt for den vare/ordre, du vil returnere. Du slipper for at betale returfragten, og beløbet modregnes i stedet ved tilbagebetalingen, som sker inden for maks. 14 dage. Du kan også benytte standardfortrydelseformularen.

Ved returnering tillægges et returgebyr som p.t. er 39 kr. Ved returnering af større og tungere varer tillægges et returgebyr på 39 kr og returfragt på 195 kr, dvs. i alt 234 kr.

Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi hele varens værdi og eventuelle forsendelsesomkostninger, men ikke tillægsgebyrer for f.eks. ekspreslevering eller inbæring. Hvis du vælger kun at returnere en del af din ordre, refunderer vi ikke ev. fragtgebyr eller tillægsgebyrer, fordi gebyrerne er uafhængige af, hvor mange varer du bestilte. Hvis din håndtering af varerne har medført en forringelse af varens værdi, fratrækker vi et beløb svarende til denne værdiforringelse.

Fortrydelsesretten gælder stort set alle varer i vores sortiment. Fortrydelsesretten gælder dog ikke varer, som er specialfremstillet efter dine anvisninger. Dette kan f.eks. være en seng i et bestemt stof og en bestemt farve, som er lavet specifikt til dig, eller med en særligt bestilt sengegavl.

Fortrydelsesfristen begynder først den dag, du modtager leveringen og følgesedlen.

Ved returnering står du for transportrisikoen. Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at forsendelsen ikke er beskadiget, inden du modtager den og kvitterer for leveringen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen indtil returneringen er afklaret. Er varen forkert eller fejlekspederet betaler vi returfragten.

Har du spørgsmål vedrørende din fortrydelsesret, kan du kontakte os på telefonnummer 70 602 060, e-mail customerservice@homeroom.dk.

Reklamation

Købeloven giver dig ret til at reklamere over en vare inden for to år, forudsat at produktet var forkert på leveringstidspunktet. Hvis du modtager et produkt, der er forkert, vil vi gerne have at du kontakter os på telefonnummer 70 602 060 eller via e-mail customerservice@homeroom.dk. Vær opmærksom på, at du skal give os besked om fejlen "inden for rimelig tid", efter du har opdaget den. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen. Se mere under rubrikken "Sådan returnerer du" nedenfor. Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter vi modtog varen fra dig. Ved retur står du for transportrisikoen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen, indtil returneringen er afklaret. Ved godkendte reklamationer betaler vi fragt og omkostninger relateret til den vare, som reklamationen omfatter. Beløbet overføres til det kort, som betalingen er foretaget fra.

Ombytning

Vil du bytte en vare, skal du lave en returnering som beskrevet ovenfor, og så kan du lave en ny bestilling på homeroom.dk. Vi tilbagebetaler ikke fragt- og returgebyrer.

Ved returnering står du for transportrisikoen. Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at forsendelsen ikke er beskadiget, inden du modtager den og kvitterer for leveringen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen, indtil returneringen er afklaret. Er varen forkert eller fejlekspederet betaler vi returfragten.

Uafhentet pakke

Vi opkræver et beløb for forsendelser, som ikke bliver kvitteret for modtagelse ved bestilt hjemmelevering, der svarer til de faktiske omkostninger for returfragt som angivet ovenfor.

Sådan returnerer du

Hvis du vil returnere en vare, skal det ske inden for 30 dage i den originale emballage og med en udfyldt returseddel/label. Gå ind på homeroom.dk og log ind på Mine sider/Mine bestillinger, hvor du kan printe en returseddel/etiket for den vare/ordre, du vil returnere. Fragt og returgebyr modregnes ved tilbagebetalingen, som sker inden for maks. 14 dage.

Du betaler kun ét returgebyr, der efterfølgende vil blive opkrævet uanset pakkens størrelse eller antallet af varer. Hvis vi har lavet en fejllevering, skal du ikke betale for returforsendelsen.

Læg retursedlen i din returforsendelse, og pak derefter returforsendelsen i den originale emballage, inden du returnerer varerne. Returlabelen klæbes derefter fast på pakken.

Mindre forsendelser kan du vælge at indlevere hos en af Postnords udleveringssteder. For varer som blev leveret med PostNord Groupage skal du kontakte os og oplyse hvilken hverdag vi kan bestille afhentningen til. Oplysningerne finder du på retursedlen.

Ved køb med betalingskort tilbagebetales beløbet til det samme betalingskort, der blev brugt ved købet. Ved køb med faktura redigerer du selv beløbet for returneringen ved indbetalingen.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos Homeroom, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis du modtager en vare, der er fejl på, bedes du så hurtigt som muligt kontakte os på telefonnummer 70 602 060 eller via e-mail customerservice@homeroom.dk. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen som fulgte med forsendelsen: Homeroom, SE-501 10 Borås, Sverige. Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Returpengene tilbageføres beløbet til den konto, betalingen er foretaget fra.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og du skal få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Tvister

Ved tvister, som det ikke er lykkedes os at løse, kan du forsøge at nå frem til en udenretslig tvistbilæggelse. Vi anbefaler at du henvender dig til Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. (Se evt. mere på forbrug.dk). Vi følger altid Forbrugerombudsmandens anbefalinger. Du kan også benytte dig af en online tvistbilæggelsesløsning for klagesager som er tilgængelig på EU-kommissionens hjemmeside: http://ec.europa.eu/odr. Dette er dog mest relevant, hvis du er bosat i et andet EU-land.

For information om hvilke rettigheder du har som kunde, anbefaler vi dig at besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: https://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Nye-Regler.

Transportskader

Vi erstatter altid transportskadet glas og porcelæn. Ved spørgsmål eller anmeldelse af transportskadede varer bedes du kontakte os på telefonnummer 70 602 060 eller via e-mail customerservice@homeroom.dk.

Elektronikgaranti

Alle elektriske apparater som vi sælger har en minimumsgaranti på et år, medmindre en længere garantiperiode er angivet under produktinformationen på vores hjemmeside. Fakturaen/følgesedlen gælder som garantibevis og en mulig reparation tager normalt mellem 2-5 uger. Husk at garantien ikke gælder hvis produktet er blevet håndteret forkert. Hvis produktet opfattes som forkert er det derfor vigtigt at brugsanvisningen er læst omhyggeligt inden produktet sendes tilbage til os, for at sikre at det er installeret / håndteret korrekt. På denne måde undgår du omkostninger som ellers kan blive opkrævet af dig, hvis det autoriserede værksted ikke vurderer at sagen er et garantisag. Alle elektriske produkter som vi sælger skal have en manual på et nordisk sprog. Hvis et produkt ikke har en manual på et nordisk sprog, skal dette angives i produktets tekst.

Bedrageri

Vi politianmelder alt bedrageri og dataindbrud/hacking samt forsøg på dette. Vi forbeholder os retten til at afvise din ordre eller ophæve dit køb i tilfælde af at vi har grund til mistanke om bedrageri, dataindbrud og/eller andet misbrug af vores webside.

Force majeure

Homeroom er fritaget for påtale for at undlade at opfylde sin forpligtelse ifølge disse Generelle vilkår, hvis forsømmelsen skyldes udefra kommende omstændigheder, se nedenfor, og denne omstændighed forhindrer, vanskeliggør eller forsinker udførelsen. Fritagende omstændigheder kan bl.a. være myndigheders foranstaltninger eller forsømmelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af større omfang. I force majeure indgår myndighedsbeslutninger som påvirker markedet eller produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc.

Købsgaranti

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig personligt. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Erstatning betales kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der er undtaget garantien, samt de gældende betingelser.

Ja tak, send mig til PriceRunner for gratis registrering!

Politik om personoplysninger

Ellos group ab, virk. Nr. 556217-1925, ödesgärdsgatan 6, 501 86 borås, sverige ("homeroom") behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder eu’s databeskyttelsesforordning.

Udtrykkene "vi, vores, vores og os" nedenfor henviser til homeroom.

Databeskyttelsesrådgiver
Homeroom har udpeget en databeskyttelsesrådgiver. Databeskyttelsesrådgiverens opgave er blandt andet at overvåge, om homeroom' behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Databeskyttelsesrådgiveren kan kontaktes via dpo@ellosgroup.se

Hvilke personoplysninger behandles
De personoplysninger som behandles, er de personoplysninger, du giver til os, som vi indsamler om dig og som vi modtager om dig fra tredjepart.

Personoplysninger, som du giver os
Når du gennemfører et køb, tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer en brugerkonto, tegner en forsikring, anvender tjenesterne på vores hjemmeside, vores sociale medier eller når du gør dine rettigheder gældende i henhold til forbrugerlovgivningen, giver du personoplysninger til os. De personoplysninger, som du giver til os, og som vi behandler, kan f.eks. Være dit navn, adresse, cpr-nummer, mobil- og telefonnummer samt din e-mailadresse.

Personoplysninger, som vi indsamler fra dig
Når du gennemfører et køb hos homeroom, når du kontakter os og når du bruger vores hjemmeside, din brugerkonto eller sociale medier (facebook, instagram), indsamler vi personoplysninger om dig. Det er oplysninger om dit navn, fødselsdato, køn, kontaktoplysninger, kundeoplysninger, ip-adresse, operativsystem, information om den hard- og software, du anvender, browserindstillinger, tidszone, data indsamlet fra cookies, oplysninger relateret til dine kontakter med os som f.eks. Optagede lydfiler, oplysninger om dine internetvaner (såsom geografisk placering, sessionstid, hvilke eksterne sider, du tidligere har besøgt, hvilke sider og sociale netværk du besøger hos os, dine interesser samt information om din øvrige anvendelse af vores tjenester og produkter), søge- og købshistorik, ordrenummer, hvilke varer, du har kigget på eller lagt i varekurven, betalingsmåde og kontosaldo og om du har købt din vare på kredit, betalingsoplysninger samt din aktivitet vores sider, sociale netværk samt på vores hjemmeside.

Personoplysninger, som vi får fra tredjepart
Homeroom kan modtage e-mails og anden korrespondance, der indeholder personoplysninger om tredjeparter og homeroom behandler derfor også disse personoplysninger. Om nødvendigt vil homeroom informere dig som tredjepart om behandlingen.

Hvorfor og i henhold til hvilket juridisk grundlag behandler vi dine personoplysninger?
Kundeservice og administration af kundeforhold
Vi behandler navn, adresse, cpr-nummer, mobil- og telefonnummer, e-mailadresse, købshistorik, ordrenummer, betalingsoplysninger og optagede lydfiler fra din kontakt med os for at kunne yde en god kundeservice samt for at administrere vores kundeforhold med dig. Vi behandler dit cpr-nummer, hvis du vælger at anvende det til at hente dine adresseoplysninger. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at behandlingen er nødvendig for vores opfyldelse af vores aftale med dig eller for at vi kan gribe ind, før en sådan aftale er indgået, eller vores legitime interesse i at yde en god service, hvis du ikke er kunde hos os. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til disse formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.

Såfremt du ikke giver ovennævnte personoplysninger, kan vi ikke levere vores produkter til dig eller på anden måde overholde vores forpligtelser over for dig.

Kreditgivning
Vi behandler oplysninger om dig og dit køb for at gøre det muligt for dig at foretage køb på kredit. I den anledning behandler vi dit kundenummer, din købshistorik, kreditoplysninger som f.eks. Din bevilligede kredit og dit cpr-nummer. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for vores opfyldelse af aftalen med dig.

Markedsføring
Vi behandler navne, mobil- og telefonnumre, e-mailadresse, din aktivitet på vores sider, købshistorik, ordrenummer, data indsamlet fra cookies og oplysninger om din anvendelse af sociale medier for at kunne sende nyhedsbreve og kampagnetilbud samt påmindelser om varer, der stadig ligger i din indkøbskurv til dig via e-mail, sms, push-meddelelser eller brev. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger, når vi sender nyhedsbreve tili dig er dit samtykke, som vi enten indhenter, når du registrerer dig som bruger hos homeroom eller i forbindelse med dit køb af produkt(er) fra vores sortiment. Du giver dit samtykke ved aktivt at markere et eller flere afkrydsningsfelter på vores hjemmeside. På samme måde kan du tilbagekalde dit samtykke ved at markere det i afkrydsningsfelterne på vores hjemmeside. Når vi behandler dine personoplysninger for at sende push-meddelelser med markedsføring til dig, er det juridiske grundlag samtykke. Du giver dit samtykke ved at aktivere push-meddelelser i din mobiltelefon og tilbagekalder dit samtykke ved at deaktivere push-meddelelser i din mobiltelefon. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger, når vi sender kampagnetilbud og påmindelser om varer, der ligger i din indkøbskurv til dig, er en interesseafvejning. Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesse i at kunne markedsføre vores produkter. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til det aktuelle formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.

Automatiske afgørelser og profilering
For at kunne udvikle vores produkter, tjenester og tilbud til dig, indsamler og analyserer vi automatisk oplysninger om dig. Oplysningerne kan være dit navn, fødselsdato, køn, kontaktoplysninger, kundeoplysninger, ip-adresse, operativsystem, oplysninger om den hardware og software du bruger, webbrowserindstillinger, tidszone, oplysninger relateret til din kontakt med os, oplysninger om dine internetvaner, søge- og købshistorik, hvilke varer du har kigget på eller tilføjet til din indkøbskurv, betalingsmetode og kontosaldo, og om du har købt din vare på kredit samt din øvrige aktivitet på vores sider, data indsamlet fra cookies, sociale medier og vores webside. Vi giver dig efterfølgende automatisk tilpasset information i form af annoncer og tilbud på vores webside, som vi tror du vil opfatte som relevante baseret på resultatet af denne analyse af din brugeradfærd (såkaldt profilering). Der er på nuværende tidspunkt ingen handlinger omhandlende automatiske afgørelser eller profilering, der i væsentlig grad vil påvirke dig, hverken juridisk eller på anden vis. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er en interesseafvejning. Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesse i at kunne udvikle vores forretning og så vidt muligt ikke at forstyrre dig unødigt og for at forsyne dig med materialer, invitationer og tilbud, der matcher dine ønsker og behov. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til det aktuelle formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.

Statistik
Vi behandler dit kundenummer og andre referencenumre for at lave statistiske opgørelser. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er vores legitime interesse i at føre statistikker og derigennem udvikle vores forretning. Vores interesse i at behandle dine personoplysninger til dette formål går forud for din eventuelle interesse i at beskytte dit privatliv.

Behandling af klager, returneringer mv.
Vi behandler navn, adresse, mobil- og telefonnumre, e-mailadresse og købshistorik for at kunne håndtere din eventuelle anmodning om at returnere produkter eller gøre dine rettigheder gældende som forbruger mod os vedrørende krav om fejl og forsinkelse. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for vores opfyldelse af de juridiske forpligtelser, som vi har i henhold til forbrugerlovgivningen.

Regnskabsmæssige formål
Vi behandler oplysninger om transaktionen, som sker mellem dig og homeroom til regnskabsmæssige formål. Vi behandler oplysninger om købet, navn, adresse, mobil- og telefonnumre og e-mailadresse. Det juridiske grundlag for vores behandling af dine personoplysninger er, at det er nødvendigt til opfyldelse af vores juridiske forpligtelser.

Hvem videregiver vi personoplysninger til, og hvor bliver disse behandlet geografisk?
Dine personoplysninger kan blive videregivet til og behandlet af virksomheder, der indgår i homeroom group-koncernen.

Homeroom kan også videregive dine personoplysninger til tredjepart. Eksempler på tredjeparter, som vi kan videregive dine personoplysninger til, omfatter speditører i forbindelse med levering af varer, mediebureauer til distribution af nyhedsbreve, samarbejdspartnere til markedsføring, kreditoplysnings- eller inkassobureauer til kreditoplysningskontrol og advokatfirmaer til behandling af juridiske spørgsmål i vores virksomhed. Hvis du foretager et køb på kredit, kan vi eventuelt også videregive dine personoplysninger til resurs bank ab. Alle disse aktører er uafhængigt ansvarlige for deres behandling af dine personoplysninger.

Homeroom kan muligvis videregive dine personoplysninger til tjenesteudbydere og forretningspartnere, der behandler personoplysninger på vores vegne, såkaldte databehandlere. Vi har en aftale med vores databehandlere, som sikrer, at de behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med denne politik om personoplysninger og vores instruktioner.

Homeroom kan videregive dine personoplysninger til myndigheder, der kræver, at homeroom videregiver sådanne personoplysninger. Homeroom kan også videregive dine personoplysninger for at tillade en fusion, erhvervelse eller salg af alle eller dele af homeroom' aktiver.

Homeroom behandler som hovedregel kun dine personoplysninger inden for eu og eøs. Hvis personoplysninger behandles uden for eu og eøs, sørger vi for, at dine data beskyttes på samme måde, som hvis de var blevet behandlet inden for eu/eøs gennem standard aftaleklausuler, som vi har indgået med disse aktører eller andre passende sikkerhedsforanstaltninger. Du finder en kopi af standardaftaleklausulerne her.

Hvor længe behandler vi personoplysninger?
Vi behandler kun dine personoplysninger, så længe behandlingen er nødvendig til opfyldelse af de formål, som oplysningerne er givet eller indsamlet til. De samme personoplysninger kan blive gemt flere forskellige steder til forskellige formål. Det kan betyde, at personoplysninger, der er fjernet fra et system, fordi de ikke længere er nødvendige til opfyldelse af formålet, fortsat kan opbevares i et andet system til andre formål, hvor personoplysninger er nødvendige til opfyldelse af formål.

Personoplysninger, som vi behandler i forbindelse med kundeservice og til administration af dit kundeforhold, behandles i den tid, der er nødvendig for at opfylde vores aftale med dig, eller så længe vi har en legitim interesse i behandlingen af personoplysningerne. Optagede samtaler med dig behandles i tre måneder.

Personoplysninger, som vi behandler for at muliggøre kreditgivning, behandles kun i den tid, der er nødvendig for at vi kan opfylde vores aftale med dig.

Personoplysninger, som vi behandler til brug for markedsføring i form af nyhedsbrev og push-meddelelser, behandles, indtil du trækker dit samtykke tilbage, afmelder dig, eller på anden måde beder os om at afstå fra kontakt til dig. I forbindelse hermed vil vi også i videst muligt omfang slette de personoplysninger, vi behandler om dig, der er relaterede til automatiske afgørelser og/eller profilering. Personoplysninger, som vi behandler til anden markedsføring end nyhedsbreve og push-meddelelser, behandles under kundeforholdet og et år derefter.

Personoplysninger, som vi behandler for at føre statistikker, behandles indtil det aktuelle regnskabsmateriale slettes, nærmere bestemt i syv år.

Personoplysninger, som vi behandler for at opfylde vores juridiske forpligtelser over for dig, f.eks. For at opfylde garanti-, reklamations- eller fortrydelsesret, vil blive behandlet i den periode, hvor vi i henhold til lovgivningen har disse juridiske forpligtelser.

Personoplysninger, som vi behandler til regnskabsmæssige formål, behandles i syv år i overensstemmelse med gældende regnskabslovgivning.

Dine personoplysninger kan blive gemt længere end nævnt ovenfor, hvis dette er påkrævet i forhold til at opfylde lovkrav, forordninger eller myndighedsbeslutninger.

Dine rettigheder
Når vi behandler dine personoplysninger, har du visse rettigheder i henhold til lovgivningen. Bemærk, at håndhævelse af rettighederne er underlagt visse krav og betingelser i loven (eu’s databeskyttelsesforordning).

Ret til indsigt, adgang, berigtigelse, sletning osv.
Du har ret til vederlagsfrit at anmode om skriftlig information angående, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan til enhver tid anmode om rettelse af forkerte oplysninger, og du kan også have ret til at anmode os om at slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig, at få begrænset behandlingen, samt at få en kopi af personoplysningerne.

Hvis du ikke har noget grundlag for din anmodning, eller hvis din anmodning er urimelig, hvis du f.eks. Ofte anmoder om indsigt eller sletning af data med korte intervaller, har vi ret til at afvise din anmodning eller alternativt opkræve et gebyr til dækning af administrationsomkostningerne forbundet med din anmodning.

Ret til dataportabilitet
Du kan have ret til at få udleveret personoplysninger, der vedrører dig og som du har givet os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format. Du kan have ret til at overføre personoplysningerne til en anden dataansvarlig.

Ret til indsigelse mod direkte markedsføring
Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at dine personoplysninger behandles til direkte markedsførings- eller profileringsformål. Hvis du ikke ønsker, at vi behandler dine personoplysninger til sådanne formål, bedes du rette henvendelse til os igennem vores kontaktoplysninger, se pkt. 7 nedenfor. Vi ophører efterfølgende med at behandle dine personoplysninger til sådanne formål samt sletter dine personoplysninger, forudsat at vi ikke behøver at fortsætte behandlingen af disse personoplysninger til øvrige formål i overensstemmelse med nærværende politik om personoplysninger.

Ret til at indgive klage
Hvis du er utilfreds med den måde, hvorpå vi har behandlet dine personoplysninger, kan du rette henvendelse til os via vores kontaktoplysninger i pkt. 7 nedenfor. Du har også ret til at indgive en klage vedrørende vores behandling af dine personoplysninger til:

Integritetsskyddsmyndigheten
Box 8114
104 20 Stockholm
imy@imy.se

Hvis din klage kun vedrører en virksomhed i en anden eu-medlemsstat, har du ret til at indsende din klage til den relevante datatilsynsmyndighed i det pågældende land. Her er en liste over datatilsynsmyndigheder i andre lande.

Kontakt os
Du kan kontakte os på følgende måder:
Via e-mail: customerservice@homeroom.dk
Via telefon: 70 602 060
Ved at skrive et brev til Homeroom: Ellos Denmark A/S, 6400 Sønderborg