HomeroomDK
Kurv

Generelle vilkår

Generelt

Hjemmesiden www.homeroom.dk stilles til rådighed af Ellos Denmark A/S (”Ellos”). Med udtrykkene ”vi”, ”vore”, ”vores” og ”os” nedenfor menes Homeroom

Du skal være 18 år for at kunne registrere en brugerkonto hos os eller for at købe varer via vores hjemmeside. Hvis du er under 18 år, skal du have din værges tilladelse. Vi henviser til Forældreansvarsloven. Ved køb af produkt(er) fra vores sortiment, registrering af en brugerkonto hos os, brug af vores tjenester på vores hjemmeside og/eller brug af vores mobilapps, accepterer du vores til enhver tid gældende Generelle vilkår og bekræfter herved, at de oplysninger du giver om dig selv, er korrekte.

Vi har ret til ensidigt at ændre disse Generelle vilkår, og eventuelle ændringer som vi foretager, træder i kraft tidligst 30 dage efter de ændrede vilkår er blevet gjort tilgængelige på vores webside.

Virksomhedsoplysninger

Telefon: 70 602 060
Åbningstider: Mandag til fredag: 7:30 - 21:00, Lørdag, søndag og helligdage: 9:00 - 17:00
Postadresse (ikke til returvarer): Ellos Denmark A/S, 6400 Sønderborg
Besøgsadresse: Ödegärdsgatan 6, Viared
CVR/SE-nr: 24927814
E-mailadresse: info@homeroom.dk

Priser & gebyrer

Vores priser og gebyrer kan ændre sig på grund af omstændigheder, som vi ikke har indflydelse på, såsom væsentligt ændrede råvarepriser, valutasvingninger eller ændret moms. Alle priser er inkl. 25 % moms. Hvis momsen ændres, forbeholder vi os ret til at ændre vores priser og gebyrer med det tilsvarende beløb. Da forskellige skærme og individuelle skærmindstillinger påvirker farvegengivelse, kan vi ikke garantere, at farvenuancerne på varerne stemmer overens med de billeder du ser, når du som forbruger besøger vores webside. Vi tager forbehold for eventuelle tryk- og skrivefejl.

Fragtpriser

Vi tilbyder altid hjemmelevering, som er baseret på hver enkelt vares vægt. Prisen dækker plukning, pakning til forsendelse, fragthandlinger og kvittering.

Standardlevering til havelåge i dagtimerne på baggrund af den enkelte vares vægt som angivet nedenfor.
0-2 kg 49 DKK
2-5 kg 69 DKK
5-10 kg 69 DKK
10-19 kg 99 DKK
19-35 kg 199 DKK
35-50 kg 299 DKK
50-99 kg 399 DKK
Over 100 kg 499 DKK

Returgebyr 39 DKK
Returgebyr & returfragt (ved hjemmelevering) 234 DKK
Uafhentet pakke 199 DKK

Se yderligere oplysninger om tjenesterne under Leveringsmetoder.

Leveringsmetoder

En ordre kan opdeles i forskellige leveringer, fordi varerne kan blive plukket fra forskellige lagre. Vi leverer til den adresse, du har registreret på homeroom.dk. I dagtimerne tilbyder vi hjemmelevering. Du bliver kontaktet af fragtfirmaet inden leveringen sker. Hjemkørsel kræver, at du bor ved en farbar vej.

Ved bestilling af produkter, der vejer mindre end 2 kg, kan du vælge levering til dit nærmeste leveringssted.

Hjemmelevering af større og tungere varer i dagtimerne mellem kl. 8-17 til gadedør/kantsten. Mindre varer kan leveres med PostNords pakkepost både dag og aften de fleste steder. I kassen vises leveringsmulighederne for den valgte adresse, og de bestilles inden bestillingen fuldføres.

Når din bestilling er klar til at blive kørt ud, kontakter PostNord Groupage dig 30 minutter inden levering. Leveringen sker til kantstenen. Nogle fragtfirmaer tilbyder også, at du kan

Betalingsmetoder

Kortbetaling

Du betaler med dit betalingskort direkte i kassen på www.homeroom.dk. Når du vælger betalingsformen Kort, betaler du med dit kreditkort direkte i kassen på www. homeroom.dk. Vi accepterer nordiske VISA og Mastercard (Dankort kun som VISA/Dankort). Vi opkræver p.t. ikke kreditkortgebyr. Ved en eventuel returnering sker tilbagebetalingen til det betalingskort, du benyttede ved din betaling. Vi krypterer altid dit kortnummer, hvilket gør dit køb sikkert.

Fortrydelsesret

Du har ret til f.eks. at åbne emballagen og prøve den vare, du har købt. Hvis du ikke er tilfreds med dit køb, har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag du modtog varen. Hvis du vil returnere en vare, skal det ske i den originale emballage og med en udfyldt returseddel/label. Gå ind på homeroom.dk og log ind på Mine sider/Mine bestillinger, hvor du enten kan printe eller kontakte os for at få en returseddel/label tilsendt for den vare/ordre, du vil returnere. Du slipper for at betale returfragten, og beløbet modregnes i stedet ved tilbagebetalingen, som sker inden for maks. 14 dage. Der findes også en standardformular til udnyttelse af fortrydelsesretten på Forbrugerstyrelsens hjemmeside (www.forbrug.dk), som du kan bruge.

Ved returnering tillægges et returgebyr som p.t. er 39 kr. Ved returnering af større og tungere varer tillægges et returgebyr på 39 kr og returfragt på 195 kr, dvs. i alt 234 kr.

Vælger du at returnere hele eller dele af din ordre, tilbagebetaler vi for det returnerede produkt, men ikke leverings- eller returgebyret. Hvis din håndtering af varerne har medført en forringelse af varens værdi, fratrækker vi et beløb svarende til denne værdiforringelse.

Fortrydelsesfristen begynder først den dag, du modtager leveringen og følgesedlen.

Ved returnering står du for transportrisikoen. Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at forsendelsen ikke er beskadiget, inden du modtager den og kvitterer for leveringen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen indtil returneringen er afklaret. Er varen forkert eller fejlekspederet betaler vi returfragten.

Har du spørgsmål vedrørende din fortrydelsesret, kan du kontakte os på telefonnummer 70 602 060, e-mail info@homeroom.dk.

Reklamation

Købeloven giver dig ret til at reklamere over en vare inden for to år, forudsat at produktet var forkert på leveringstidspunktet. Hvis du modtager et produkt, der er forkert, vil vi gerne have at du kontakter os på telefonnummer 70 602 060 eller via e-mail info@homeroom.dk. Vær opmærksom på, at du skal give os besked om fejlen "inden for rimelig tid", efter du har opdaget den. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen. Se mere under rubrikken "Sådan returnerer du" nedenfor. Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter vi modtog varen fra dig. Ved retur står du for transportrisikoen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen, indtil returneringen er afklaret. Ved godkendte reklamationer betaler vi fragt og omkostninger relateret til den vare, som reklamationen omfatter. Beløbet overføres til det kort, som betalingen er foretaget fra.

Ombytning

Vil du bytte en vare, skal du lave en returnering som beskrevet ovenfor, og så kan du lave en ny bestilling på homeroom.dk. Vi tilbagebetaler ikke fragt- og returgebyrer.

Ved returnering står du for transportrisikoen. Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at forsendelsen ikke er beskadiget, inden du modtager den og kvitterer for leveringen. Gem altid følgesedlen/returfragtsedlen, indtil returneringen er afklaret. Er varen forkert eller fejlekspederet betaler vi returfragten.

Uafhentet pakke

Vi opkræver et beløb for forsendelser, som ikke bliver kvitteret for modtagelse ved bestilt hjemmelevering, der svarer til de faktiske omkostninger for returfragt som angivet ovenfor.

Sådan returnerer du

Hvis du vil returnere en vare, skal det ske inden for 30 dage i den originale emballage og med en udfyldt returseddel/label. Gå ind på homeroom.dk og log ind på Mine sider/Mine bestillinger, hvor du kan printe en returseddel/etiket for den vare/ordre, du vil returnere. Fragt og returgebyr modregnes ved tilbagebetalingen, som sker inden for maks. 14 dage.

Du betaler kun ét returgebyr, der efterfølgende vil blive opkrævet uanset pakkens størrelse eller antallet af varer. Hvis vi har lavet en fejllevering, skal du ikke betale for returforsendelsen.

Læg retursedlen i din returforsendelse, og pak derefter returforsendelsen i den originale emballage, inden du returnerer varerne. Returlabelen klæbes derefter fast på pakken.

Mindre forsendelser kan du vælge at indlevere hos en af Postnords udleveringssteder. For varer som blev leveret med PostNord Groupage skal du kontakte os og oplyse hvilken hverdag vi kan bestille afhentningen til. Oplysningerne finder du på retursedlen.

Ved køb med betalingskort tilbagebetales beløbet til det samme betalingskort, der blev brugt ved købet. Ved køb med faktura redigerer du selv beløbet for returneringen ved indbetalingen.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos Homeroom, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis du modtager en vare, der er fejl på, bedes du så hurtigt som muligt kontakte os på telefonnummer 70 602 060 eller via e-mail info@homeroom.dk. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du, efter at have været i kontakt med os, skal returnere varen, skal den sendes til den adresse, der er angivet på retursedlen som fulgte med forsendelsen: Homeroom, SE-501 10 Borås, Sverige. Når vi har modtaget den vare, som du ønsker at reklamere over, vil vi tage stilling til, om der er tale om en fejl på varen. Hvis der er tale om en fejl, vil vi refundere det betalte beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Returpengene tilbageføres beløbet til den konto, betalingen er foretaget fra.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og du skal få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Medlem af FDIH og e-mærket

Homeroom er medlem af FDIH – Foreningen for Dansk Internethandel, som har sat en række bestemmelser op for at beskytte dig som kunde. www.fdih.net

Homeroom.dk er også e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på e-mærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

Tvister

Ved tvister, som det ikke er lykkedes os at løse, kan du forsøge at nå frem til en udenretslig tvistbilæggelse. Vi anbefaler at du henvender dig til Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. (Se evt. mere på forbrug.dk). Vi følger altid Forbrugerombudsmandens anbefalinger. Du kan også benytte dig af en online tvistbilæggelsesløsning for klagesager som er tilgængelig på EU-kommissionens hjemmeside: http://ec.europa.eu/odr. Dette er dog mest relevant, hvis du er bosat i et andet EU-land.

For information om hvilke rettigheder du har som kunde, anbefaler vi dig at besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: https://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Nye-Regler.

Transportskader

Vi erstatter altid transportskadet glas og porcelæn. Ved spørgsmål eller anmeldelse af transportskadede varer bedes du kontakte os på telefonnummer 70 602 060 eller via e-mail info@homeroom.dk.

Bedrageri

Vi politianmelder alt bedrageri og dataindbrud/hacking samt forsøg på dette. Vi forbeholder os retten til at afvise din ordre eller ophæve dit køb i tilfælde af at vi har grund til mistanke om bedrageri, dataindbrud og/eller andet misbrug af vores webside.

Force majeure

Homeroom er fritaget for påtale for at undlade at opfylde sin forpligtelse ifølge disse Generelle vilkår, hvis forsømmelsen skyldes udefra kommende omstændigheder, se nedenfor, og denne omstændighed forhindrer, vanskeliggør eller forsinker udførelsen. Fritagende omstændigheder kan bl.a. være myndigheders foranstaltninger eller forsømmelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykker af større omfang. I force majeure indgår myndighedsbeslutninger som påvirker markedet eller produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud etc.

Personoplysninger

Homeroom behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning, inkl. EU's databeskyttelsesforordning.

Dataansvarlig
Ellos Group AB, org. nr.: 556217-1925, med adresse Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige ("Ellos") er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.

Homeroom har udpeget Magnus Axelsson til databeskyttelsesrepræsentant. Databeskyttelsesrepræsentanten har bl.a. til opgave at overvåge, at Homerooms behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Databeskyttelsesrepræsentantens kontaktoplysninger er dpo@ellosgroup.se

Personoplysninger, som bliver behandlet
De oplysninger, som behandles, er personoplysninger, som du giver til os eller som vi har indsamlet fra dig.

Personoplysninger, som du giver os
Når du gennemfører et køb hos Homeroom, opgiver du nogle personoplysninger til os. Dette gælder også, når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, opretter en konto eller tegner en forsikring, benytter dig af vores tjenester på vores hjemmeside og på sociale medier eller benytter din evt. garanti, fortrydelsesret eller foretager en reklamation. Personoplysninger, som du giver til os og som vi behandler, kan f.eks. være dit navn, din adresse og dit personnummer, mobil- og telefonnummer samt e-mailadresse.

Personoplysninger, som vi har indsamlet fra dig
Når du gennemfører et køb hos Homeroom, behandler vi oplysninger om købet og din købshistorik. Når du anvender vores webside, din brugerkonto eller sociale medier, behandler vi også personoplysninger som eksempelvis information om din IP-adresse, dit operativsystem og hvilke varer du kiggede på eller lagde i kurven.

Formål med behandlingen og retsligt grundlag
Vores aftale og administration af dit køb
Homeroom behandler dit navn, din adresse, dit personnummer, mobil- og telefonnummer og din e-mailadresse, oplysninger om dine køb og oplysninger vedrørende din anvendelse af vores sociale medier med det formål at kunne administrere vores kundeforhold med dig, herunder dine køb og din brugerkonto. Homeroom behandler dit personnummer, hvis du vælger at anvende det til at hente dine adresseoplysninger. Det retslige grundlag for at Homeroom behandler dine personoplysninger er, at dette er nødvendigt for at opfylde en aftale eller for at tage nogle forholdsregler forud for indgåelse af en sådan aftale. Med undtagelse af dit personnummer vil Homeroom også behandle ovennævnte personoplysninger med det formål at kunne håndtere din eventuelle anmodning om anvendelse af fortrydelsesret, garanti, reklamation eller forsikring. Det retslige grundlag for at Homeroom behandler dine oplysninger til dette er, at det er nødvendigt for at vi kan opfylde vores aftale med dig. Behandling af personoplysninger i forbindelse med fortrydelsesret og reklamation sker også på det retslige grundlag, at det er nødvendigt for at opfylde lovmæssige forpligtelser, som påhviler Homeroom. Hvis ikke du giver os ovennævnte personoplysninger, har Homeroom ikke mulighed for at levere vores produkter eller i øvrigt opfylde vores forpligtelser over for dig.

Markedsføring af vores varer
Hvis du har givet samtykke til at modtage markedsføring, f.eks. nyhedsbreve eller tilbud og kampagner, vedr. vores produkter via e-mail, sms eller post, behandler Homeroom også dit navn, mobil- og telefonnummer, din e-mailadresse og din købshistorik til markedsføringsformål. Det retslige grundlag for at Homeroom behandler dine personoplysninger er dit samtykke, som vi enten indhenter i forbindelse med at du registrerer dig som bruger hos Homeroom eller i forbindelse med dit køb af et eller flere produkter fra vores sortiment. Du giver dit samtykke ved at du aktivt skal markere et eller flere afkrydsningsfelter på vores webside. Du kan, på samme måde som når du giver dit samtykke, trække dit samtykke tilbage igen ved at du på vores webside fjerner markeringen i ovennævnte afkrydsningsfelter.

Statistik
Homeroom behandler dit kundenummer og andre referencenumre med det formål at kunne foretage statistiske analyser og for at vise dig tilpasset indhold på vores webside, som passer til dig og din kundegruppe. Det retslige grundlag for at Homeroom behandler dine personoplysninger er at det er nødvendigt i forhold til formål, som vedrører Homerooms berettigede interesse. Behandlingen er baseret på en interesseafvejning og omfatter, på samme måde som nævnt ovenfor, situationer, hvor Homeroom vil eller har brug for at gøre noget, som primært er til vores egen fordel, forudsat et dette ikke skader dine interesser eller grundlæggende rettigheder og frihed.

Bogføring
Homeroom behandler oplysninger om transaktioner mellem dig og Homeroom til bogføringsformål. Homeroom kommer således til at behandle oplysninger om dit køb, dit navn, din adresse, dit mobil- og telefonnummer og din e-mailadresse. Det retslige grundlag for at Homeroom behandler dine personoplysninger er, at det er nødvendigt for at kunne opfylde en lovmæssig forpligtelse, som påhviler Homeroom.

Automatiseret beslutningstagen/profilering
Der findes aktuelt ikke automatiseret beslutningstagen eller profilering, som bør påvirke dig juridisk eller på anden måde i nævneværdig grad. For at kunne udvikle vores produkter og tjenester, forbedre vores markedsføring, viden om vores kunder samt vores tilbud til dig, kan vi automatisk indsamle og analysere oplysninger fra dig. Sådanne oplysninger er din IP-adresse, købshistorik, betalingsmetode og kontosaldo, om du har købt din vare på kredit samt din aktivitet på vores sider, på sociale netværk samt på vores webside (profilering). Vi giver dig tilbud på vores webside, som vi tror du vil opfatte som relevante baseret på resultatet af denne analyse af din brugeradfærd. Det retslige grundlag for at Homeroom behandler oplysninger i denne forbindelse er vores berettigede interesse i at kunne udvikle vores forretningsvirksomhed og, i størst mulig udstrækning og uden at forstyrre dig unødigt, kunne tilbyde dig produkter, som matcher dine ønsker og behov.

Behandling af tredjepart og overførsel af personoplysninger
ine personoplysninger kan blive videregivet til og behandlet af vores moderselskab Ellos Group AB samt datterselskaberne Jotex Sweden AB og Stayhard Aktiebolag, som er en del af Ellos Group-koncernen. Homeroom kan også videredistribuere dine personoplysninger til tjenesteleverandører som behandler personoplysninger på vores vegne, såkaldte databehandlere. Dine personoplysninger kan også blive behandlet af vores samarbejdspartnere. Vi har en aftale med vores databehandlere, som sikrer, at de behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med denne politik om personoplysninger og vores instruktioner. Et eksempel på en tredjepart, som vi videregiver dine personoplysninger til, kan være fragtmænd i forbindelse med levering af varer.

Homeroom kan overlade dine personoplysninger til myndigheder, som kræver at Homeroom videregiver sådanne personoplysninger.

Homeroom kan også dele dine personoplysninger for at tillade en fusion, en overtagelse eller et salg af alle eller dele af Homeroom aktiver.

Homeroom og Homerooms samarbejdspartnere behandler som hovedregel kun dine personoplysninger inden for EU og EØS. Hvis personoplysninger behandles uden for EU og EØS, vil Homeroom tage forholdsregler for at sikre, at personoplysningerne fortsat er beskyttede og også tage de forholdsregler som er påkrævet for at personoplysninger lovligt kan overføres til lande uden for EU og EØS.

Som led i vores markedsføring analyserer vi oplysninger, herunder personoplysninger, om dine indkøb og din aktivitet på vores sider, på sociale netværk samt på vores webside. Vi behandler eksempelvis dine personoplysninger for, vha. Google Analytics, at kunne tilpasse de annoncer og tilbud, du ser, ud fra information om din hidtidige færden, og for at kunne udvikle vores produkter og tjenester. Dette gør det muligt for os at tilpasse indholdet på vores webside mere specifikt, så det passer til præcis dine behov, samt at forbedre vores tilbud til dig. Processen er anonymiseret og den kan ikke anvendes til at identificere dig (for information om de cookies vi anvender, se følgende link, cookies).] Endvidere kan vi anvende dine personoplysninger til at vurdere din anvendelse af vores webside og til vores tjenester i forbindelse med webstedsaktiviteter og internetanvendelse. Oplysninger, som vi analyserer, kan f.eks. være din IP-adresse, købshistorik, betalingsmetode og kontosaldo, hvis du har kredit hos os, og anden information, som du har givet til os som kunde. Mere information om, hvordan Google Inc. anvender oplysninger, kan du se her: https://www.google.com/intl/sv/policies/privacy/partners/.

Tidsramme for behandling og lagring
Vi behandler kun personoplysninger så længe, der behov for det i forhold til de formål, til hvilke oplysningerne blev givet eller indsamlet. De samme oplysninger kan blive gemt flere forskellige steder til forskellige formål. Det betyder, at en oplysning, som er fjernet fra ét system fordi den ikke længere er relevant for det pågældende formål, stadig kan findes i et andet system, hvor oplysningen er gemt for at dokumentere dit samtykke, eller til et andet formål, hvor der stadig er behov for den pågældende personoplysning.

Personoplysninger, som Homeroom behandler med det formål at administrere kundeforhold, inklusive dine køb og din brugerkonto, eller for at opfylde vores lovmæssige forpligtelser eller aftaler, f.eks. vedr. garanti, reklamationer, fortrydelsesret eller forsikring, behandles i en periode som er passende for at Homeroom kan administrere kundeforholdet og opfylde vores aftale med og vores lovmæssige forpligtelser over for dig.

Hvis du har givet samtykke til at modtage direkte markedsføring og nyhedsbreve fra Homeroom gemmer vi dit navn, mobil- og telefonnummer, din e-mailadresse og din købshistorik indtil du afmelder dig, trækker dit samtykke tilbage eller på anden måde beder os om at undlade at kontakte dig. I den forbindelse vil Homeroom, i det omfang Homeroom behandler personoplysninger relateret til profilering, slette de personoplysninger, som er relateret til direkte markedsføring.

Personoplysninger, som Homeroom behandler til bogføringsformål lagres i 10 år i overensstemmelse med gældende regnskabslovgivning.

Personoplysninger, som Homeroom behandler til statistiske formål, vil ikke kunne knyttes til dig som person, når evt. aktuelt bogføringsmateriale er blevet slettet.

Dine personoplysninger kan blive gemt længere end nævnt ovenfor, hvis dette er påkrævet i forhold til at opfylde lovkrav, forordninger eller myndighedsbeslutninger.

Dine rettigheder
Du har ret til, uden omkostninger, skriftligt at anmode om at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi har registreret om dig. Du kan også når som helst anmode om at få rettet fejlagtige oplysninger. Du har ligeledes ret til at bede os om at slette eller begrænse de personoplysninger, vi har om dig, samt at bede om en kopi af disse personoplysninger (såkaldt dataportabilitet).

Hvis der ikke er nogen grund til din anmodning, eller din anmodning er urimelig, f.eks. hvis du ofte eller med korte intervaller beder om uddrag eller sletning, kan vi enten nægte at imødekomme din anmodning, eller vi kan opkræve et gebyr, som dækker de administrative udgifter forbundet med din anmodning. Du kan indsende din anmodning til os via nedenstående kontaktoplysninger.

Ret til at gøre indsigelse
Du kan når som helst gøre indsigelse mod at dine personoplysninger behandles til direkte markedsføring og/eller profilering. Hvis du ikke vil have, at vi behandler dine personoplysninger til dette/disse formål, bedes du enten ringe til os på telefonnummer 70 602 060, skrive en e-mail til os på info@homeroom.dk eller skrive til Postboks 150, 6400 Sønderborg, og meddele os dette. Vi vil i givet fald ophøre med at behandle dine personoplysninger til dette/disse formål og fjerne oplysningerne, såfremt det ikke fortsat er nødvendigt for os at behandle dem til andre formål i overensstemmelse med denne politik om personoplysninger.

Ret til at trække dit samtykke tilbage
Du kan når som helst, helt eller delvist, trække dit samtykke tilbage vedr. behandling af personoplysninger, ved at fjerne markeringen i ovennævnte afkrydsningsfelter på vores webside eller ved at kontakte os på ovenstående kontaktoplysninger. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, bedes du bemærke, at dette ikke påvirker lovligheden af den behandling som tidligere er sket med dit samtykke, inden du trak det tilbage. Homeroom kan også under visse omstændigheder have en anden retslig grund til behandling af dine personoplysninger, som kan give os ret til at fortsætte behandlingen af disse.

Ret til at indgive klage
Hvis du ikke er tilfreds med den måde, hvorpå vi behandler dine personoplysninger, kan du også kontakte os på ovennævnte kontaktoplysninger. Du har ret til at indgive klage vedr. vores behandling af personoplysninger til:

Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se

Ved tvister, som vi ikke kan løse, vedr. andet end behandling af dine personoplysninger, kan du også anvende den onlineplatform til klagesager, som er tilgængelig på EU-Kommissionens websted: http://ec.europa.eu/odr.